Sidor

tisdag 30 december 2014

Kakel och klinker, del 2

Det beslutet jag var mest osäker på var klinker i badrummen.

Väggarna hade jag koll på.
Jag ville ha vita plattor, och beslutet blev matta 20*40cm i halvförband i ena badrummet, och matta 25*40 i rakt förband i det andra.

Jag hade en inre bild för hur jag ville att de skulle se ut, men kunde inte förklara med ord.
Jag ville att de två badrummen skulle ha liknande golv - fast inte helt lika. Och jag visste att färgen skulle vara någonstans mellan ljusgrått och svart - fast inte vilket rum som skulle ha vad...
Säljaren plockade fram karta efter karta, och jag rynkade på näsan.
Ful, för platt, för brokig, för ljus, för mörk.

Men slutligen satt det som en smäck - två plattor ur samma serie - New Tina - storlek 20*20cm
I ena badrummet, det med svart badrumsinredning och halvförband på väggarna blir det grått.
I badrummet med vit inredning och rakt förband blir det antracit.
Båda golven får en fog som är så nära plattfärgen jag kunde komma.


Svenska Kakel - New Tina - Grå och Antracit.
Billigare än  priset som ingår i kontraktet! Tackar vi för :-)
Även plattorna på väggarna i badrummet låg under kontraktspriset. Bra - för då hade vi lite extra att spendera på entré och grovkök. Och detta skall ni får höra mera om i ett senare inlägg...

Inga kommentarer: